Poniżej prezentujemy typowe problemy i standardowe rozwiązania możliwe do wykonania we własnym zakresie. Regularna konserwacja i wykonywanie przeglądów w autoryzowanym punkcie serwisowym LEISTER, pozwala na znaczną redukcję kosztów eksploatacji urządzenia.
Podstawowe zasady bezproblemowej eksploatacji
- Nie zgrzewaj / nie spawaj w deszczu.
- Na budowie przy porannym rozruchu lub po długim przestoju, zawsze rozgrzewaj urządzenie stopniowo, rozpoczynając od 2 minutowego rozruchu z podgrzewaniem ustawionym na minimalnej wartości.
- Nie rzucaj urządzeniem i nie przenoś go ciągnąc za przewód zasilający.
- Stosuj wyłącznie profesjonalne przedłużacze o odpowiednim przekroju, czyste paliwo do agregatu prądotwórczego oraz korzystaj z źródła zasilania wyposażonego w sprawny wyłącznik przeciwporażeniowy.
- Wszystkie ruchome części mechaniczne należy regularnie czyścić i konserwować olejem lub smarem technicznym. Luzy elementów ruchomych należy usuwać poprzez dokręcenie poluzowanych połączeń lub wymianę części na nową.
- W przypadku dużych lub częstych spadków napięcia przerwij pracę lub zastosuj przedłużacz o większym przekroju i / lub mocniejszy agregat (moc co najmniej 150% większa od mocy znamionowej urządzenia).
- Co najmniej 1 x w roku przekaż urządzenie do autoryzowanego serwisu celem konserwacji i wymiany zużytych części.
Urządzenie dmucha zimnym powietrzem.
- Odłącz urządzenie od źródła zasilania i zdemontuj grzałkę (Nie wyjmuj grzałki w deszczu oraz z wylotem dmuchawy skierowanym bezpośrednio w kierunku promieni słonecznych).
- Sprawdź miernikiem czy grzałka jest sprawna – w razie konieczności wymień na nową.
- Jeśli rura mikowa kruszy się lub jest uszkodzona, wymień ją przy okazji na nową.
RYZYKO SPALENIA NOWEJ GRZAŁKI: W przypadku, gdy przyczyną przepalenia się grzałki jest uszkodzony moduł elektroniczny lub czujnik temperatury.
Zgrzewarka nie osiąga zadanej temperatury / temperatura faluje.
- Po wystudzeniu grzałki odłącz urządzenie od źródła zasilania; Przedmuchaj grzałkę sprężonym powietrzem lub wymień ją na nową.
- Jeśli na wtykach grzałki są widoczne ślady zwarcia – wymień grzałkę na nową.
- Wyczyść pędzelkiem wlot dmuchawy (nie wdmuchuj zanieczyszczeń do wewnątrz urządzenia).
- Sprawdź czy przewody zasilające mają odpowiedni przekrój w stosunku do długości i mocy urządzenia oraz czy nie są poskręcane lub mechanicznie uszkodzone.
- Sprawdź czy moc zastosowanego agregatu jest wystarczająca.
Zgrzewarka samojezdna osiąga zadane parametry, lecz nie dogrzewa materiału.
- Sprawdź, czy:
- Powierzchnia zgrzewanego materiału jest sucha i czysta.
- Źródło zasilania generuje odpowiednią moc i czy przekrój zastosowanego przedłużacza jest odpowiedni w stosunku do długości i mocy urządzenia.
- Sprawdź, czy opona dociskowa zgrzewarki nie jest zużyta lub mechanicznie uszkodzona.
- Wyczyść na ciepło dyszę szczotką drucianą i sprawdź czy znajduje się we właściwej pozycji (w większości zgrzewarek automatycznych prawidłowe ustawienie to: szczelina wylotowa równolegle do koła dociskowego w odległości 1 – 1,5 cm; zewnętrzna krawędź dyszy wysunięta 1,5 – 2mm w stosunku do zewnętrznej krawędzi koła dociskowego;
Urządzenie słabo dmucha / obroty silnika falują / wydajność urządzenia poniżej normy.
- Po wystudzeniu grzałki odłącz urządzenie od źródła zasilania;
- Wyczyść wlot dmuchawy pędzelkiem (nie wdmuchuj zanieczyszczeń kompresorem do wewnątrz dmuchawy!).
- Zdemontuj grzałkę i przedmuchaj ją sprężonym powietrzem.
- Sprawdź pod obciążeniem wydajność źródła zasilania oraz czy zastosowany przedłużacz ma odpowiedni przekrój w stosunku do swej długości oraz do mocy znamionowej urządzenia.
- Sprawdź czy wylot dyszy nie jest zgnieciony; rozszerz szczelinę płaskim śrubokrętem.
Urządzenie jedzie za wolno / skręca.
- Wyłącz zgrzewarkę. Jeśli koła napędowe kręcą się luźno na osi, dokręć je kluczem imbusowym w odpowiedniej pozycji.
- Sprawdź czy rolki skrętne obracają się swobodnie.
- Jeśli zielony pasek separacyjny jest luźny, wymień go na nowy.
Przedłużacz nagrzewa się.
- Sprawdź:
- Połączenia we wtyczkach.
- Czy, przedłużacz ma odpowiedni przekrój w stosunku do mocy znamionowej urządzenia oraz czy nie jest mechanicznie uszkodzony lub poskręcany.
- Zastosuj przedłużacz o większym przekroju żył.
Po opuszczeniu dyszy automat przypala materiał.
- Podłuż blaszkę stalową w miejsce opuszczenia dyszy.
- Dopasuj parametry zgrzewania.
- Zweryfikuj pozycję dyszy i popraw ją jeśli to konieczne wg. wskazówek punktu 3.
Napęd ślimacznicy działa, lecz wytłaczarka nie pobiera drutu lub nie wytłacza tworzywa.
- Sprawdź czy średnica drutu spawalniczego jest zgodna z tolerancją wytłaczarki (+/-0,1mm);
- Sprawdź czy drut spawalniczy rozwija się swobodnie;
Jeśli zrobił się zator:
- Podgrzewaj rurę ekstruzyjną wytłaczarki zgrzewarką ręczną przez ok. 5-10 min;
- Zdejmij but spawalniczy; oczyść końcówkę rury ekstruzyjnej szczotką drucianą i spróbuj wytłoczyć tworzywo;
- Przetkaj otwór wylotowy buta spawalniczego i zamontuj but we właściwej pozycji;
UWAGA: lico mocowania buta spawalniczego powinno dokładnie przylegać do rury ekstruzyjnej wytłaczarki.
Silnik napędowy ślimacznicy przegrzewa się.
- Silniki napędowe wytłaczarek są zaprojektowane do przetwarzania drutu o określonej średnicy i konkretnego tworzywa. Jeżeli silnik ślimacznicy przegrzewa się, należy zwiększyć wyrzut do 70 lub więcej procent.
- Jeżeli na wyświetlaczu wytłaczarki pojawi się komunikat Error (błąd)- zanotuj numer błędu i sprawdź jego znacznie w instrukcji lub skontaktuj się z naszym serwisem.
- Jeżeli na wyświetlaczu urządzenia pojawi się komunikat „Maintenance required” lub „Service required”, użytkownik powinien zlecić okresowy przegląd.
Komunikat "Maintenance required" / "Service required"
- W przypadku pojawienia się na wyświetlaczu komunikatu „Maintenance required” lub „Service required” w trakcie trwania okresu gwarancyjnego należy bezzwłocznie przesłać urządzenie do autoryzowanego punktu serwisowego.
- W przypadku ewentualnej usterki, niedostarczenie urządzenia do autoryzowanego serwisu stanowi podstawę do utraty gwarancji i odmowy naprawy urządzenia w zakresie roszczenia reklamacyjnego.
- W pozostałych przypadkach kontynuowanie pracy jest możliwe wyłącznie na ryzyko i odpowiedzialność użytkownika sprzętu.
Komunikat "Error L1-....15"
- Pojawienie się na wyświetlaczu urządzenia komunikatu „Error L1-…15” wskazuje na uszkodzony element lub możliwą przyczynę usterki.
- W przypadku pojawienia się na wyświetlaczu komunikatu, prosimy umieścić na zgłoszeniu serwisowym numer błędu. Podanie takiej informacji umożliwi nam wstępne oszacowanie czasu naprawy oraz przyspieszy diagnostykę sprzętu.
- Ze względu na procedurę serwisową, w tym konieczność sprawdzenia stanu wszystkich podzespołów oraz kalibrację urządzenia, wszystkie naprawy, również w oparciu o identyfikację numeru komunikatu, mogą być wykonywane we własnym zakresie wyłącznie na ryzyko i odpowiedzialność użytkownika.
Poważna usterka? Naprawiam sam?
- Każdą naprawę użytkownik może wykonać we własnym zakresie lub w dowolnym zakładzie naprawy elektronarzędzi. Mając na uwadze obowiązujące nas umowy, renomę firmy oraz interes Klienta informujemy, że:
- Nie naprawiamy i nie diagnozujemy elektronarzędzi zdalnie: przez telefon, e-mail i przed dostarczeniem ich do serwisu.
- Nie udostępniamy dokumentacji technicznej.
- Nie ponosimy jakiejkolwiek odpowiedzialności, nie udzielamy gwarancji oraz rękojmi na naprawy wykonywane poza autoryzowanym punktem serwisowym z użyciem dostarczonych przez nas części zamiennych.
- Nie udzielamy gwarancji ani rękojmi na sprzedawane przez nas części zamienne.
- Nie ponosimy jakiejkolwiek odpowiedzialności za naprawy poza autoryzowanym punktem serwisowym wykonane po uprzedniej konsultacji z doradcą technicznych lub serwisantem firmy Heisslufttechnik Flocke Sp. z o.o.
Nasza firma jest autoryzowanym serwisem firmy Leister Technologies AG w Polsce od 2006 roku. Autoryzacja zobowiązuje.
Chcąc zachować wysokie standardy usług, regularnie inwestujemy w szkolenia, postępujemy wg. dokumentacji oraz procedury serwisowej producenta oraz dysponujemy własnym magazynem części zamiennych i wszystkimi narzędziami niezbędnymi do przeprowadzenia fachowej naprawy od A do Z.
Zlecając nam naprawę, użytkownik otrzymuje rzetelnie przygotowany kosztorys obrazujący faktyczny stan urządzenia, 6- miesięczną gwarancję na wymienione podzespoły oraz pewność, że funkcjonalność urządzenia została w pełni przywrócona. Nasza skuteczność to ponad 99% napraw bez późniejszych reklamacji!
Tym sposobem, korzystając z naszych usług oszczędzasz czas i pieniądze.