Produkcja łodzi z tworzyw sztucznych z wykorzystaniem ekstruderów Leister

Produkcja łodzi z tworzyw sztucznych z wykorzystaniem ekstruderów Leister

Spawanie łodzi ekstruderem FUSION 3C, w hali produkcyjnej Rhino Marine (PTY) ltd., Cape Town, maj 2019 r.

Rhino Marine (PTY) Ltd. jest firmą z branży budownictwa okrętowego z Kapsztadu, (RPA), która zajmuje się produkcją praktycznie niezniszczalnych łodzi wykonanych z HDPE (polietylen o dużej gęstości). Łodzie te są z powodzeniem wykorzystywane od ponad 15 lat, głównie w pracach związanych z wydobywaniem ropy naftowej czy gazu ziemnego. Tego typu jednostki wykonane z tworzywa sztucznego posiadają wiele zalet w porównaniu z tymi wykonanymi z innych materiałów, takich jak metal czy włókno szklane:

  • Proste w naprawie: W zestawie znajduje się praktyczny zestaw naprawczy do spawania tworzyw sztucznych składający się z ekstrudera FUSION 1, zgrzewarki ręcznej Triac, drutu spawalniczego HDPE oraz płyty HDPE.
  • Łatwe w produkcji: Produkcja łodzi z tworzyw sztucznych jest szybsza, łatwiejsza i tańsza niż produkcja bazująca na innych materiałach.
  • Zapoznaj się z poniższą tabelą aby poznać zalety produkcji łodzi z HDPE:
Porównanie parametrów łodzi z różnych materiałów.

Podsumowując, łodzie wykonane z HDPE są dobrym wyborem z uwagi na to, że są praktycznie niezniszczalne.

Jak powstają łodzie Rihno?

Na samym początku powstaje projekt dzięki oprogramowaniu do projektowania 3D. Następnym etapem jest jest weryfikacja modelu przez konsultanta ds. architektury morskiej, aby upewnić się, że jest on gotowy do pracy. Jeśli wyniki testów są zadowalające, model 3D zostanie przekształcony w szereg rysunków technicznych i plików projektowych programu AutoCAD.

Następnie maszyna do cięcia CNC wycinania zaprojektowane wcześniej części z płyt HDPE o różnej grubości. Ponadto podczas produkcji jednostek pontonowych, takich jak seria HD i EHD, do produkcji zamawiane są specjalistyczne pontonowe rury z HDPE.

Pracownik spawania płyt z tworzyw sztucznych podczas produkcji łodzi typu Rihno ekstruderem FUSION 3C w Rhino Marine (PTY) Ltd., Cape Town, maj 2019 roku.

Ponadto na potrzeby produkcji łodzi opracowano specjalne przyrządy przyspieszające proces produkcyjny. Urządzenia są przeznaczone do mocowania rur pontonowych lub szkieletu grodzi na miejscu, podczas gdy zewnętrzne, dolne części, takie jak kadłub, rygiel i nadburcie jest łączone za pomocą spawania ekstruzyjnego ekstruderami firmy Leister.

Na zdjęciu: Ekstruder FUSION 3C firmy Leister, hala produkcyjna Rhino Marine (PTY) Ltd., Kapsztad, maj 2019 r.

Jakie urządzenia są wykorzystywane do produkcji łodzi?

Rachid Benlakhouy, kierownik ds. sprzedaży w Afryce, odpowiedział na to pytanie tak:

Rhino Marine do swojej pracy używa ekstruderów Leister FUSION 2, FUSION 3 i FUSION 3C, jak również zgrzewarek ręcznych TRIAC S i TRIAC ST

Mimo, że TRIAC S został już wycofany z produkcji, to jednak jest tam używany praktycznie każdego dnia. Jest to dobry przykład długiej żywotności, jaką zapewnia wysokiej jakości sprzęt firmy Leister.

Ze względu na solidność konstrukcji kadłubów łodzi z HDPE, nakłady na konserwację są zazwyczaj niewielkie. Wielu klientów Rhino Marine Products posiada łodzie, które były używane przez 15 lat i podczas eksploatacji nie wymagały praktycznie żadnych napraw lub konserwacji.

Łódź Rhino-Craft w drodze na platformę produkcyjną gazu, na morzu w Afryce Zachodniej.

Masz pytania? Zadzwoń

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *