Samodzielna konserwacja zgrzewarek dachowych VARIMAT, UNIROOF, BITUMAT, TRIAC

Aktualizacja 19.05.2022

Poświęcenie czasu na wykonanie kilku szybkich zabiegów serwisowych w Twojej maszynie może ograniczyć awarie i przestoje w szczycie sezonu. Niezależnie od tego, czy masz zgrzewarkę VARIMAT, BITUMAT, UNIROOF czy TRIAC czynności, które powinieneś wykonać, są w dużej mierze takie same dla wszystkich urządzeń.

Varimat V2 / Triac ST / Bitumat
Varimat V2 / Triac ST / Bitumat

W oczekiwaniu na lepszą pogodę zalecamy wykonanie następujących czynności:

1) Inspekcja elementu grzejnego

Sprawdź grzałkę i dyszę pod kątem pęknięć i wykruchów ceramiki, które mogły utknąć w dyszy wylotowej.
Sprawdź czy grzałka nie jest „zapchana” zanieczyszczeniami i jeśli to konieczne – przedmuchaj ją sprężonym powietrzem.

2) Sprawdź czy rura mikowa jest w dobrym stanie

Rura mikowa izoluje termicznie i elektrycznie. Jeśli jest uszkodzona lub rozwarstwiona należy ją wymienić.

3) Sprawdź stan szczotek silnika

Jeśli szczotki węglowe silnika napędowego lub silnika dmuchawy są krótsze niż 5mm wymień je na nowe lub skontaktuj się z naszym serwisem. Mając rozkręcone urządzenie, możesz również przedmuchać sprężonym powietrzem silnik oraz głowicę dmuchawy.

4) Dokładnie wyczyść wloty i filtry powietrza

Do czyszczenia wlotów powietrza lub filtrów zgrzewarek do folii dachowych użyj miękkiej szczotki lub odkurzacza. Jeśli filtry są uszkodzone: wymień je na nowe.

5) Sprawdź czy dysza jest w dobrej pozycji, nie jest pogięta lub / i zaciśnięta na wylocie.

6) Sprawdź wtyczkę pod kątem luzów i przypaleń oraz czy kabel zasilający nie jest przełamany

W tym celu możesz włączyć dmuchawę i zaginać kabel w na krótkich odcinkach; jeśli gdzieś pojawi się przerwa usłyszysz to w pracy silnika.

7) Upewnij się, że urządzenie osiąga maksymalną temperaturę

W tym celu użyj termometru cyfrowego z sondą powierzchniową, a nie termometru na podczerwień.

8) Kiedy urządzenie jest rozgrzane, dokładnie oczyść dyszę z resztek folii i nagaru.

W tym celu użyj szczotki drucianej.

Dodatkowo w przypadku zgrzewarek automatycznych:

1) Sprawdź czy sworzeń blokujący nie jest załamany lub nie zacina się

2) Sprawdź oponki dociskowe oraz zielony pasek pod kątem mechanicznych uszkodzeń i deformacji

3) Sprawdź czy rolki dociskające zielony pasek obracają się swobodnie

4) Wyczyść i nasmaruj wszystkie ruchome elementy mechaniczne zgrzewarki

5) Zrób kilka zgrzewów próbnych, aby sprawdzić działanie podzespołów i skontrolować pozycję dyszy zgrzewającej.

Zobacz nasze wszystkie zgrzewarki do membran dachowych.

Twój doradca techniczny: